Kuva: Jaana Savolainen / Helsingin kaupunginmuseo
Kuva: Jaana Savolainen / Helsingin kaupunginmuseo

Miten taidepajatyöskentelyllä voidaan tukea oman äidinkielen oppimista päiväkodeissa? Miksi on tärkeä vahvistaa lasten oman äidinkielen taitoa ennen kouluun menoa?

Helinä Rautavaaran museon koordinoiman Oma kieli, oma mieli –hankkeen loppuseminaarissa keskustellaan äidinkielen ja oman kulttuuriperinnön merkityksestä.

Oma mieli, oma kieli –hankkeella on haluttu edistää oman äidinkielen oppimista taiteen keinoin. Hankkeen aikana on koulutettu somalin- ja kurdinkielisiä työpajaohjaajia, pidetty työpajoja pääkaupunkiseudun päiväkodeissa ja luotu varhaiskasvattajille suunnattu työkalupakki. Hanke on toteutettu Koneen säätiön tuella

Loppuseminaari järjestetään Näyttelykeskus WeeGeellä (Wirkkala-kokoustila) 25.3. klo 12.30-16. Kello 12.30 on tarjolla kevyttä lounasta.

Ilmoittautumiset 19.3. mennessä: ilona.niinikangas(at)helinamuseo.fi

Ohjelmassa:

13.00 Oma mieli, oma kieli –hankkeen esittely

13.30 Äidinkieli – tärkein kieli? KT Annukka Muuri

14.15 Oman kulttuuriperinnön merkitys lapsen kulttuuri-identiteetin tasapainoiselle kehittymiselle. Marja Laine, Kasvatustyön kehittäjä / Suomen Kulttuuriperintökasvatuksen seura ry

14.45 -15.15/15.30 Learning café:

Kokemuksia kentältä. Ohjaaja Suado Jama

Hankkeen materiaalin esittelyä. Kasvatust. yo. Warda Ahmed

15.30  Keskustelua ja loppusanat

Lämpimästi tervetuloa!